Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Solution Afbouw Group B.V. InhoudsopgaveArtikel 1 – Begrippen 1Artikel 2 – Toepasselijkheid 2Artikel 3 – Het aanbod 2Artikel 4 - Totstandkoming van de overeenkomst 3Artikel 5 – Duur van de overeenkomst 3Artikel 6 - Service en onderhoud 4Artikel 7 - Meerwerk en wijzigingen 4Artikel 8 – Prijzen en betaling 4Artikel 9 – Incassobeleid 5Artikel 10 – Uitvoering van de overeenkomst 5Artikel 11 – (Op)levering 6Artikel 12 – Garanties 7Artikel 13 – Risico overgang 8Artikel 14 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging 8Artikel 15 - Eigendomsvoorbehoud 8Artikel 16 – Onderzoek, reclamaties 8Artikel 17 – Onderzoek, reclamaties 9Artikel 18 – Beperking van aansprakelijkheid 9Artikel 19 – Geheimhouding 10Artikel 20 – Vrijwaring en juistheid van informatie 10Artikel 21 – Intellectuele eigendomsrechten 10Artikel 23 – Klachten 11Artikel 24 – Toepasselijk recht 11Artikel 25 – Algemene gegevens Mega Project 11Artikel 1 – Begrippen1.1 In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.1.2 Onder Solution Afbouw Group B.V. wordt tevens verstaan haar werknemers.1.3 Bedrijf: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.1.4 Consument: natuurlijk persoon die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf.1.5 Opdrachtgever: het Bedrijf of de Consument die een overeenkomst (op afstand) aangaat met Dienstverlener cq.aannemer van werk.1.6 Dienstverlener: de aanbieder van producten en/ of diensten aan Opdrachtgever cq. aannemer van werk, hierna: Solution Afbouw Group.1.7 Aanbod: ieder schriftelijk aanbod aan Opdrachtgever tot het leveren van Producten en/ of Diensten door Dienstverlener.1.8 Producten en Diensten: de producten en diensten die Solution Afbouw Group aanbiedt zijn Zonnepanelen en gerelateerde producten, installatie en onderhoudsdiensten van zonnepanelen en gerelateerde producten, alsmede aanvullende diensten zoals: stuc- en schilderwerkzaamheden, timmerwerkzaamheden en het onderhoud van onroerend goed (niet uitputtende lijst).1.9 Opdracht: de uitvoering en/ of levering van de producten en diensten van Dienstverlener aan Opdrachtgever.1.10 Aanneming van werk: de overeenkomst waarbij Solution Afbouw Group zich jegens Opdrachtgever verbindt om buiten dienstbetrekking een werk van stoffelijke aard tot stand te brengen en op te leveren, tegen een door Opdrachtgever te betalen prijs in geld.1.11 Overeenkomst: de overeenkomst waartoe Opdrachtgever opdracht heeft gegeven.1.12 Website: de website die Solution Afbouw Group gebruikt isArtikel 2 – Toepasselijkheid2.1 In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.2.2 Voordat een overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Solution Afbouw Group aan Opdrachtgever aangeven op welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van Solution Afbouw Group gepubliceerd zijn, zodat Opdrachtgever deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.2.3 Afwijking van deze algemene voorwaarden is in beginsel niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden worden afgeweken als dit expliciet en schriftelijk met Solution Afbouw Group is overeengekomen.2.4 Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Opdrachtgever.2.5 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- en/of andere (algemene) voorwaarden van Opdrachtgever, worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.2.6 Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/ vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.2.7 Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van de algemene voorwaarden.2.8 De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Artikel 3 – Het aanbod3.1 Alle door Solution Afbouw Group gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.3.2 Solution Afbouw Group is slechts aan een aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever schriftelijk binnen de gestelde termijn in de opdracht is bevestigd. Niettemin heeft Solution Afbouw Group het recht een overeenkomst met een potentiële Opdrachtgever om een voor Solution Afbouw Group gegronde reden te weigeren.3.3 Een aanbod vervalt indien het product waarop het Aanbod betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is. Het aanbod kan in overeenstemming met Opdrachtgever aangepast worden.3.4 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en diensten. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod kunnen Solution Afbouw Group niet binden. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens (waaronder verstaan maar niet beperkt tot getoonde en/of verstrekte modellen, voorbeelden van de bescheiden alsmede opgaven van kleuren, capaciteiten, functionaliteiten, afmetingen en andere omschrijvingen in brochures, promotiemateriaal en de website) in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de overeenkomst.
3.5 Indien het aanbod is gebaseerd op door Opdrachtgever verstrekte gegevens en deze gegevens onvolledig en/of onjuist blijken te zijn, of deze gegevens naderhand wijzigingen, heeft Solution Afbouw Group het recht om de in het aanbod vermelde tarieven, levertermijnen en/of prijzen aan te passen. Opdrachtgever is verplicht de gewijzigde omstandigheden te accepteren en te voldoen aan de gestelde betalingsverplichtingen.3.6 Indien aanvaarding afwijkt van het Aanbod, is Solution Afbouw Group niet gebonden. De overeenkomst komt niet tot stand overeenkomstig de afwijkende aanvaarding, tenzij Solution Afbouw Group expliciet anders overeenkomt.3.7 Levertijden in het aanbod van Solution Afbouw Group zijn indicatief en geven de Opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.3.8 Een samengestelde prijsopgave verplicht Solution Afbouw Group niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.3.9 Het aanbod is niet automatisch van toepassing op vervolgopdrachten. Een samengestelde prijsopgave verplicht Solution Afbouw Group niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.Artikel 4 - Totstandkoming van de overeenkomst4.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Aanbod van Solution Afbouw Group heeft aanvaard.4.2 Indien Opdrachtgever het Aanbod heeft aanvaard door een opdracht te geven aan Solution Afbouw Group, zal Solution Afbouw Group de opdracht van Opdrachtgever schriftelijk (per e-mail) bevestigen. Elk aanbod is maximaal 4 weken geldig, daarna kan Solution Afbouw Group niet meer aan een Aanbod gehouden worden. Hiervan kan uitdrukkelijk worden afgeweken in het gedane Aanbod door Solution Afbouw Group.4.3 Solution Afbouw Group is niet gehouden aan een Aanbod indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Opdrachtgever geen rechten ontlenen.4.4 Een Aanbod is slechts geldig indien dat schriftelijk wordt gedaan door Solution Afbouw Group aan Opdrachtgever.4.5 In overleg met Opdrachtgever worden afspraken gemaakt om (i) het dak op te meten en een offerte op te stellen, (ii) het daadwerkelijk uitvoeren van de werkzaamheden en (iii) het werk op te leveren. Hierbij is de agenda van Solution Afbouw Group leidend. Opdrachtgever is slechts gerechtigd tot het annuleren of wijzigen van een afspraak in overleg met Solution Afbouw Group.4.6 Het herroepingsrecht is niet van toepassing indien binnen 14 dagen na de totstandkoming van de overeenkomst werkzaamheden worden uitgevoerd.4.7 Solution Afbouw Group is gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden indien Solution Afbouw Group het vermoeden heeft dat Opdrachtgever niet kan voldoen aan zijn (financiële) verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst.4.8 Vanaf de totstandkoming van de overeenkomst, staat Opdrachtgever ervoor in dat de aansluiting en groepenkast van Opdrachtgever aan de NEN1010 en/of SCOPE 10 voldoet. Indien dit niet het geval is, komen alle bijkomende kosten voor rekening en risico van Opdrachtgever.Artikel 5 – Duur van de overeenkomst5.1 Indien en voor zover tussen Opdrachtgever en Solution Afbouw Group een overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze overeenkomst conform hetgeen partijen zijn overeengekomen.5.2 Solution Afbouw Group kan de overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst indien Opdrachtgever schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn verplichtingen, en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en
medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.5.3 De ontbinding van de overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever onverlet indien Solution Afbouw Group ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht en/of prestaties heeft geleverd. Opdrachtgever dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.5.4 Opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen, maar dient te voldoen aan de reeds overeengekomen betalingsverplichtingen, een en ander vermeerderd met een eventuele schadevergoeding indien Opdrachtgever handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.5.5 Zowel Opdrachtgever als Solution Afbouw Group kan de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk opzeggen met onmiddellijke ingang ingeval een der partijen in surséance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie of anders dan het samenvoegen of reconstructie van de onderneming. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Solution Afbouw Group nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.5.6 Indien de overeenkomst tussentijds (gedeeltelijk) beëindigd wordt, zal Solution Afbouw Group in overleg met Opdrachtgever zorgdragen voor de overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Indien dit niet mogelijk is, en Opdrachtgever hierdoor schade lijdt, komt dit voor rekening en risico van Opdrachtgever. Solution Afbouw Group kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Indien Solution Afbouw Group ten gevolge van de tussentijdse opzegging schade lijdt, is Solution Afbouw Group gerechtig om een direct opeisbare schadevergoeding te vorderen van Opdrachtgever ter hoogte van de door Solution Afbouw Group geleden schade.5.7 Indien tijdens de uitvoering van de werkzaamheden asbest geconstateerd wordt door Solution Afbouw Group, is Solution Afbouw Group gerechtigd de overeenkomst met Opdrachtgever direct te ontbinden. Opdrachtgever blijft gehouden het volledige bedrag te voldoen. Opdrachtgever ontvangt nimmer restitutie van reeds betaalde bedragen. Indien Solution Afbouw Group ten gevolge hiervan schade heeft geleden, kan Solution Afbouw Group een direct opeisbare schadevergoeding vorderen bij Opdrachtgever.Artikel 6 - Service en onderhoud6.1 Indien overeengekomen, zal Solution Afbouw Group onderhoud c.q. reparaties verrichten. De omvang van de onderhoudsverplichting strekt zich uit tot hetgeen expliciet door partijen is overeengekomen, al dan niet in een aanvullende overeenkomst van opdracht. Solution Afbouw Group zal Opdrachtgever informeren over alle omstandigheden die van invloed kunnen zijn op (de beschikbaarheid) van het onderhoud.6.2 Opdrachtgever is verplicht om eventuele gebreken, fouten of andere storingen schriftelijk te melden aan Solution Afbouw Group, voorzien van een gedetailleerde omschrijving van de (mogelijke) oorzaak, waarna Solution Afbouw Group overeenkomstig haar gebruikelijke procedures de gebreken naar haar beste kunnen zal herstellen. Indien wenselijk is Solution Afbouw Group gerechtigd om eerst tijdelijke oplossingen aan te brengen, waarna in overleg met Opdrachtgever een structurele oplossing bedacht en uitgevoerd kan worden. Solution Afbouw Group zal alsdan niet in verzuim verkeren.6.3 Ondanks de overeengekomen onderhoudsverplichtingen van Solution Afbouw Group, heeft Opdrachtgever een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het beheer en gebruik van de producten/ zaken.6.4 Opdrachtgever is gehouden zijn/ haar medewerking op eerste verzoek aan Solution Afbouw Group te verlenen.6.5 Afspraken over onderhoud kunnen slechts met inachtneming van een termijn van 24 uur worden afgezegd. Bij afzegging binnen 24 uur worden kosten in rekening gebracht bij Opdrachtgever. Bij twijfel over een datum en/of tijdstip is de afspraak in de agenda van Solution Afbouw Group leidend.Artikel 7 - Meerwerk en wijzigingen7.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de overeenkomst aangepast en/of aangevuld dient te worden, of op verzoek van Opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn
om tot het gewenste resultaat van Opdrachtgever te komen, is Opdrachtgever verplicht om meerwerk te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Solution Afbouw Group is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aanvullende overeenkomst wordt gesloten.7.2 Indien een vaste prijs is overeengekomen voor de dienstverlening, zal Solution Afbouw Group Opdrachtgever informeren over de bijkomende kosten c.q. financiële consequenties van het meerwerk.7.3 Indien en voor zover voor het verrichten van bepaalde diensten een vaste prijs is afgesproken, en het uitvoeren van die diensten leidt tot extra werkzaamheden die redelijkerwijze niet geacht kunnen worden in de vaste prijs te zijn inbegrepen, is Solution Afbouw Group gerechtigd om deze kosten, na overleg met Opdrachtgever, in rekening te brengen bij Opdrachtgever.7.4 Solution Afbouw Group is gerechtigd om een verzoek tot wijziging van de overeenkomst te weigeren indien dit gevolgen heeft voor de kwaliteit en/of kwantiteit voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken.Artikel 8 – Prijzen en betaling8.1 Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw) en andere belastingheffingen voor zowel de consument als de zakelijke klant. Indien de Overheid wijzigingen in btw-tarief doorvoert, is Solution Afbouw Group hiertoe gehouden. Wanneer Solution Afbouw Group op locatie van Opdrachtgever de opdracht (deels) uitvoert, kunnen hiervoor bijkomende kosten (waaronder verstaan, maar niet beperkt tot, reis- en verblijfkosten) gerekend worden. Voor werkzaamheden die op basis van spoed of buiten kantooruren op verzoek van Opdrachtgever uitgevoerd (moeten) worden, kan een toeslag gerekend worden.8.2 Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur, of eventuele onenigheden betreffende de interpretatie van de offerte schorten de betalingsverplichting niet op.8.3 Indien sprake is van een periodieke betalingsverplichting van Opdrachtgever, is Solution Afbouw Group gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven (slechts) conform de voorwaarden van de overeenkomst schriftelijk aan te passen, met inachtneming van een termijn van tenminste drie maanden. Indien de prijswijziging het gevolg is van wet- of regelgeving, kan dit binnen drie maanden plaatsvinden.8.4 Indien zich tussen de datum van het sluiten van de overeenkomst (of offerte) en de uitvoering hiervan voor Solution Afbouw Group (kost)prijsverhogende omstandigheden voordoen als gevolg van wet- en regelgeving, prijswijzigingen bij de door Solution Afbouw Group ingeschakelde derden of toeleveranciers of wijzigingen in de prijzen van de benodigde materialen, onderdelen of valutaschommelingen is Solution Afbouw Group gerechtigd de overeengekomen prijs c.q. vergoeding dienovereenkomstig te verhogen en aan Opdrachtgever in rekening te brengen.8.5 Opdrachtgever dient indien overeengekomen het voorschot, of het volledige bedrag te voldoen alvorens Solution Afbouw Group aanvangt met haar werkzaamheden.8.6 Opdrachtgever is gehouden om de diensten en/of producten van Solution Afbouw Group te voldoen zoals benoemd in de overeenkomst, binnen de opgegeven betalingstermijn van maximaal 14 dagen, tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen.8.7 Opdrachtgever dient deze kosten ineens te voldoen op het aan hem kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Solution Afbouw Group of van een nader te noemen meester. Behoudens bijzondere omstandigheden kan Opdrachtgever enkel na expliciete en schriftelijke toestemming van Solution Afbouw Group een nadere termijn overeenkomen waarin het verschuldigde bedrag dient te worden betaald.8.8 Indien Opdrachtgever een opdracht en/of overeenkomst binnen 14 dagen nadat deze door Solution Afbouw Group is bevestigd, annuleert, krijgt Opdrachtgever het reeds betaalde bedrag volledig teruggestort, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. In elk geval dient Opdrachtgever de reeds door Solution Afbouw Group gemaakte kosten te betalen indien Solution Afbouw Group reeds begonnen is met de uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 9 – Incassobeleid9.1 Wanneer Opdrachtgever niet aan zijn/ haar betalingsverplichting voldoet en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan zijn/haar verplichting, is Opdrachtgever (indien Opdrachtgever in de uitoefening beroep of bedrijf de opdracht heeft gedaan zonder nadere ingebrekestelling) in verzuim. Consumenten ontvangen een nadere ingebrekestelling met een nieuwe betalingstermijn en indien wederom niet wordt voldaan aan de betalingsverplichting, is een Consument in verzuim.9.1 Indien uitdrukkelijk overeengekomen, kan afgeweken worden van de betalingstermijn van 14 dagen. Op de offerte en/of factuur staat de uiterlijke betalingstermijn aangegeven.9.1 Vanaf de datum dat Opdrachtgever in verzuim is, zal Opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling de wettelijke (handels)rente verschuldigd zijn aan Solution Afbouw Group. Vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening zal Opdracht ook de vergoeding voor buitengerechtelijke kosten verschuldigd zijn conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.9.1 Indien Solution Afbouw Group meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Opdrachtgever.9.1 Solution Afbouw Group is gerechtigd om de door Opdrachtgeer gedane betalingen te laten strekken in eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Solution Afbouw Group kan een betaling weigeren indien Opdrachtgever een andere volgorde voor toerekening van betaling wenst aan te houden.Artikel 10 – Uitvoering van de overeenkomst10.1 Solution Afbouw Group zal zich inspannen om de overeenkomst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen dat uitvoerig is beschreven.10.2 Bij de uitvoering van de diensten is Solution Afbouw Group niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen meerwerk opleveren voor Solution Afbouw Group, is Opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de meer- of bijkomende kosten te vergoeden.10.3 Solution Afbouw Group biedt slechts hulp bij het aanvragen van vergunningen, subsidies en/of belastingteruggave indien dit uitdrukkelijk overeengekomen is. Opdrachtgever is zelfverantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van benodigde vergunningen en/of benodigde toestemmingen. Schade of vertraging als gevolg van het ontbreken van deze vergunningen of toestemmingen komt voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever vrijwaart Solution Afbouw Group expliciet voor alle (gevolg)schade als gevolg van het ontbreken van vergunningen en toestemmingen. Solution Afbouw Group zal de (gevolg)schade in rekening brengen bij Opdrachtgever die gehouden is de schade aan Solution Afbouw Group te vergoeden.10.4 Solution Afbouw Group is gerechtigd om voor de uitvoering van de diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.10.5 Indien tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat het dak van het gebouw (of huis) van Opdrachtgever gerenoveerd dient te worden (waaronder tevens verstaan het vervangen of repareren van dakpannen), komen de kosten hiervan enkel en alleen voor rekening van Opdrachtgever. Eerst nadat het dak gerenoveerd is, kan Solution Afbouw Group de werkzaamheden hervatten. Solution Afbouw Group is niet aansprakelijk voor enige schade die Opdrachtgever hierdoor lijdt. Indien een nadere afspraak voor de installatie gemaakt dient te worden, geschiedt dit in overleg met Opdrachtgever.10.6 Indien ten tijde van de uitvoering van de werkzaamheden c.q. dienstverlening blijkt dat de aansluiting en groepenkast van Opdrachtgever niet voldoet aan de NEN1010/ SCOPE 10, komen
de hieruit voortvloeiende kosten voor risico en rekening van Opdrachtgever.10.7 Solution Afbouw Group kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld kan worden, noch is Solution Afbouw Group gehouden om deze kosten te voldoen.10.8 Solution Afbouw Group gebruikt haar eigen materialen en gereedschappen om de producten te installeren.10.9 Indien een reeds geplande afspraak door Opdrachtgever zijnde een consument wordt geannuleerd vanaf 24 uur tot de aanvangsdatum, is Solution Afbouw Group gerechtigd om de daarvoor gereserveerde tijd op basis van het vastgestelde uurtarief, alsmede reeds gemaakte kosten ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst, in rekening te brengen aan Opdrachtgever.10.10 Opdrachtgever is verplicht ervoor zorg te dragen dat:10.10.1 alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens en bescheiden, tijdig op de door Solution Afbouw Group gewenste wijze aan Solution Afbouw Group ter beschikking worden gesteld;10.10.2 Solution Afbouw Group op de overeengekomen data en tijden toegang krijgt tot de locatie, welke locatie voldoet aan de hiervoor geldende wettelijke (veiligheid-)eisen. Bij gebreke hiervan is Solution Afbouw Group gerechtigd om zijn werkzaamheden op te schorten zolang hieraan niet voldaan is, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige (vertragings-)schade;10.10.3 Solution Afbouw Group tijdig beschikt over voldoende gelegenheid voor aanvoer, opslag en/of afvoer van (bouw)materialen en/of hulpmiddelen;10.10.4 de werklocatie in zodanige staat is dat Solution Afbouw Group ongehinderd zijn werkzaamheden kan verrichten en/of voortzetten;10.10.5 Solution Afbouw Group op de werklocatie beschikt over aansluitmogelijkheden voor elektriciteit, gas en water. Opdrachtgever dient de kosten hiervan te vergoeden. Verloren arbeidsuren als gevolg van water-, gas- of stroomuitval komen eveneens voor rekening van de opdrachtgever;10.10.6 de locatie dient over voldoende voorzieningen te beschikken voor het juist en volledig inzamelen van afval;10.10.7 de werklocatie dient (indien mogelijk) over een geschikte ruimte te beschikken waar gereedschappen, machines, materialen en meer van Solution Afbouw Group opgeslagen kunnen worden zonder dat beschadiging c.q. diefstal van deze zaken kan plaatsvinden. Ingeval van diefstal, verlies of beschadiging komen de kosten hiervan voor rekening van Opdrachtnemer;10.10.8 op de werklocatie dienen de door Solution Afbouw Group en/of diens (onder)aannemers in redelijkheid gewenste overige voorzieningen aanwezig te zijn, zonder dat hiervoor (extra) kosten aan Solution Afbouw Group gerekend worden;10.10.9 Solution Afbouw Group vóór aanvang van de werkzaamheden op de hoogte wordt gesteld van de ligging van kabels, leidingen e.d. die al op de werklocatie aanwezig zijn. Indien dit niet tijdig verstrekt wordt, en ten gevolge van de onwetendheid schade ontstaat, is Opdrachtgever zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de hieruit volgende kosten.Artikel 11 – (Op)levering11.1 Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de diensten of werkzaamheden wordt vertraagd, doordat bijvoorbeeld Opdrachtgever niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Solution Afbouw Group of door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Opdrachtgever komen, heeft Solution Afbouw Group recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn.11.2 Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 1, komen voor rekening en risico van Opdrachtgever en zullen door Solution Afbouw Group bij Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
11.3 Indien sprake is van een gefaseerde uitvoering, of Opdrachtgever goedkeuring dient te geven, is Solution Afbouw Group gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven.11.4 Solution Afbouw Group spant zich in om de dienstverlenging binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit in redelijkheid verlangd kan worden. Indien sprake is van spoed, is Opdrachtgever gehouden om de hiermee gemoeide meerkosten te vergoeden aan Solution Afbouw Group.11.5 De aard van de werkzaamheden van Solution Afbouw Group brengt met zich mee dat pas een aanvang kan worden gemaakt met de werkzaamheden, zodra alle benodigde informatie door Opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever draagt zelf het risico en de eventuele schade wanneer hij/zij niet tijdig de benodigde informatie heeft verstrekt en vrijwaart Solution Afbouw Group nadrukkelijk voor alle gevolgen en mogelijk hieruit voortvloeiende schade voor Opdrachtgever en Solution Afbouw Group.11.6 Indien Solution Afbouw Group te kennen heeft gegeven dat het werk klaar is om te worden opgeleverd en Opdrachtgever het werk niet binnen een redelijke termijn keurt en al dan niet onder voorbehoud aanvaardt dan wel onder aanwijzing van de gebreken weigert, wordt Opdrachtgever geacht het werk stilzwijgend te hebben aanvaard. Na de aanvaarding wordt het werk als opgeleverd beschouwd.11.7 Opdrachtgever is verplicht om na de inwerkingstelling van het systeem zo spoedig mogelijk te controleren of het systeem naar wens en/of conform de offert. Voor zonnepanelen geldt dat Solution Afbouw Group niet aansprakelijk noch verantwoordelijk is voor gemiste stroomopbrengst door bijv. een defecte omvormer, bekabeling of schade ten gevolge van vertraging in de oplevering van het systeem.11.8 In het geval van zonnepanelen wordt de gehele installatie niet door Solution Afbouw Group gekeurd op NEN en/of Scope, tenzij Solution Afbouw Group dit uitdrukkelijk heeft toegezegd in haar aanbod.Artikel 12 – Garanties12.1 Iedere garantie wordt expliciet schriftelijk overeengekomen in de offerte. Garanties strekken nooit verder dan het hetgeen expliciet is overeengekomen en is beperkt tot de fabrieksgarantie van het betreffende product.12.2 Solution Afbouw Group staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels en/of voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst12.3 Solution Afbouw Group voert de diensten en werkzaamheden uit conform de in de branche geldende normen. Indien daarbij enige garantie is gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen. Tijdens de garantietermijn staat Solution Afbouw Group in voor een deugdelijke en gebruikelijke kwaliteit van het (op)geleverde.12.4 Opdrachtgever kan slechts een beroep doen op de door Solution Afbouw Group gegeven garantie indien Opdrachtgever volledig voldaan heeft aan zijn betalingsverplichtingen.12.5 Indien Opdrachtgever zich terecht beroept op de garantie, is Solution Afbouw Group gehouden om een kosteloos herstel of vervanging van het (op)geleverde uit te voeren. Indien daarnaast sprake is van enige bijkomende schade, wordt aangesloten bij de hiervoor geldende aansprakelijkheidsbepalingen van deze algemene voorwaarden.12.6 Indien de te leveren zaken niet voldoen aan deze garanties, zal Solution Afbouw Group de zaak binnen redelijke naar keuze van Solution Afbouw Group, vervangen of zorgdragen voor herstel. In geval van vervanging verbindt Opdrachtgever zich reeds om de vervangen zaak aan Solution Afbouw Group te retourneren en de eigendom aan Solution Afbouw Group te verschaffen.12.7 De te dezen genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Solution Afbouw Group, Opdrachtgever of derden zelf de producten c.q. zaken hebben geïnstalleerd, wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan de zaak of deze hebben
aangewend voor doeleinden waarvoor de zaak niet bestemd is, of blootgesteld zijn aan abnormale omstandigheden of in strijd met de aanwijzingen van Solution Afbouw Group heeft behandeld.12.8 Indien de door Solution Afbouw Group verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd, is de garantie beperkt tot die welke door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt.12.9 Solution Afbouw Group verleent een garantie van twee jaar op de montage van zonnepanelen. Deze garantieperiode gaat in op de datum waarop de montage is voltooid en de zonnepanelen operationeel zijn opgeleverd.12.9.1 De garantie op de montage van zonnepanelen dekt montagefouten en defecten die zich voordoen onder normale gebruiksomstandigheden en bij naleving van de onderhoudsinstructies zoals verstrekt door Solution Afbouw Group.12.9.2 In het geval van een defect of montagefout binnen de garantieperiode, zal Solution Afbouw Group naar eigen keuze en zonder kosten voor de Opdrachtgever, de montage herstellen of de noodzakelijke onderdelen vervangen om de goede werking van de zonnepanelen te waarborgen.12.9.3 Deze garantie is niet van toepassing indien het defect is ontstaan door externe oorzaken buiten de invloed van Solution Afbouw Group, zoals natuurrampen, ongevallen, oneigenlijk gebruik of wijzigingen door de Opdrachtgever of derden die niet door Solution Afbouw Group zijn goedgekeurd.12.9.4 Eventuele claims onder deze garantie dienen binnen een redelijke termijn na ontdekking van het defect of de montagefout schriftelijk bij Solution Afbouw Group te worden ingediend, samen met bewijs van de datum van oplevering en een beschrijving van het probleem.Artikel 13 – Risico overgang13.1 Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten, programmatuur, databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de overeenkomst gebruikt, gemaakt of geleverd worden, gaat over op Opdrachtgever op het moment waarop deze feitelijk in de beschikking van Opdrachtgever zijn gebracht.Artikel 14 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging14.1 Solution Afbouw Group gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Opdrachtgever en Gebruikers van de website en zal deze slechts conform de privacy statement gebruiken. De inhoud van de privacy statement is te raadplegen via de Website.14.2 Indien daarom gevraagd zal Solution Afbouw Group de betrokkene informeren over de privacy statement. Vragen over de verwerking van de persoonsgegevens en andere informatie kunnen per e-mail gesteld worden aan .14.3 Indien Solution Afbouw Group op grond van de overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.Artikel 15 - Eigendomsvoorbehoud15.1 Alle door Solution Afbouw Group geleverde zaken blijven eigendom van Solution Afbouw Group totdat de Opdrachtgever alle navolgende verplichtingen uit alle met Solution Afbouw Group gesloten overeenkomsten is nagekomen.15.2 Opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.15.3 Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Opdrachtgever verplicht Solution Afbouw Group, zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden, daarvan op de hoogte te stellen.15.4 Voor het geval dat Solution Afbouw Group zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke en onherroepelijke toestemming aan Solution Afbouw Group of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Solution Afbouw Group zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.
Solution Afbouw Group heeft het recht om de door Opdrachtgever aangekochte product(en), onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van Solution Afbouw Group. Nadat Opdrachtgever alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Solution Afbouw Group de aangekochte producten alsnog zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen, leveren aan Opdrachtgever.15.5 Kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte producten komt voor rekening en risico van Opdrachtgever en zal op eerste verzoek aan Solution Afbouw Group worden vergoed door Opdrachtgever.15.6 Indien overeengekomen dient Opdrachtgever zorg te dragen voor een adequate verzekering van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken tegen brand, ontploffingsgevaar, waterschade en diefstal.Artikel 16 – Onderzoek, reclamaties16.1 Opdrachtgever is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen acht dagen na ontvangst van het geleverde te (doen) onderzoeken, doch slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product behoudt. Daarbij behoort Opdrachtgever te onderzoeken of de kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de overeenkomst en de producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.16.2 Opdrachtgever is verplicht te onderzoeken op welke wijze het product gebruikt dient te worden en bij persoonlijk gebruik, het product conform de gebruiksaanwijzingen te testen. Solution Afbouw Group erkent geen aansprakelijkheid voor het verkeerd gebruiken van het product door Opdrachtgever.16.3 Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen binnen 8 kalenderdagen na levering schriftelijk aan Solution Afbouw Group te worden gemeld op . Indien een dergelijk gebrek niet binnen deze termijn is gemeld bij Solution Afbouw Group, vervalt het recht op reclame ter zake van zichtbare gebreken. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door Opdrachtgever zelf, is Opdrachtgever zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.16.4 Onzichtbare gebreken zijn de gebreken die Opdrachtgever bij grondige inspectie van de ontvangen zaken niet heeft ontdekt en ook redelijkerwijs niet had kunnen ontdekken, dienen aan Solution Afbouw Group terstond na ontdekking van dat gebrek schriftelijk te worden gemeld. Indien niet terstond gereclameerd wordt ten aanzien van ontdekte onzichtbare gebreken, vervalt voor Opdrachtgever het recht op reclame ter zake van die gebreken.16.5 Indien Opdrachtgever zijn reclamerecht gebruikt, zal hij in overleg treden met Solution Afbouw Group, met overlegging van relevant bewijsmateriaal. Solution Afbouw Group zal de reclame controleren tijdens een inspectie. Hiertoe kan Opdrachtgever een afspraak maken.16.6 Opdrachtgever kan niet reclameren ten aanzien van geleverde zaken die hij inmiddels heeft (door)verkocht. Ook heeft Opdrachtgever geen recht op reclame als er sprake is van geringe, in de handel toelaatbaar geachte afwijkingen.16.7 Reclames of klachten met betrekking tot een deel van de geleverde zaken kunnen nimmer aanleiding zijn tot afkeuring van de gehele levering en schorten de betalingsverplichting niet op.16.8 Opdrachtgever mag, tenzij op grond van door Solution Afbouw Group erkende reclame en door Solution Afbouw Group daartoe voorafgaand verleende schriftelijke toestemming, geen geleverde zaken retour zenden.16.9 Terugbetalingen aan Opdrachtgever worden zo spoedig mogelijk verwerkt. De uiterlijke termijn waarop Opdrachtgever zijn betaling kan verwachten is 30 dagen na ontvangst van de retourzending. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven rekeningnummer.16.10 Indien de reclame c.q. klacht ongegrond is, kan Solution Afbouw Group kosten voor het onderzoek in rekening brengen bij Opdrachtgever.Artikel 17 – Onderzoek, reclamaties
17.1 Solution Afbouw Group is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de overeenkomst niet kan nakomen.17.2 Onder overmacht aan de zijde van Solution Afbouw Group wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (I) overmacht van toeleveranciers van Solution Afbouw Group, (II) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Klant aan Solution Afbouw Group zijn voorgeschreven of aanbevolen, (III) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (IV) overheidsmaatregelen, (V) elektriciteitsstoring, (VI) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (VII) natuurrampen, (VIII) oorlog en terroristische aanslagen, (IX) algemene vervoersproblemen (X) ziekte van Solution Afbouw Group en (XI) overige situaties die naar het oordeel van Solution Afbouw Group buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.17.3 Indien een overmachtssituatie langer duurt dan 2 maanden, kan de overeenkomst door elk van de partijen schriftelijk ontbonden worden. Indien op grond van de overeenkomst reeds prestaties zijn verricht, wordt in een dergelijk geval naar verhouding afgerekend zonder enige verdere verschuldigdheid van deze prestaties van elke partij jegens elkaar.17.4 Indien Solution Afbouw Group ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal nakomen, en aan het nagekomen resp. na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Solution Afbouw Group gerechtigd om dit gedeelte afzonderlijk te factureren. Opdrachtgever dient deze factuur te voldoen als ware het een separate overeenkomstArtikel 18 – Beperking van aansprakelijkheid18.1 Indien het verrichten van werkzaamheden en/of uitvoeren van opdrachten door Solution Afbouw Group leidt tot aansprakelijkheid van Solution Afbouw Group jegens Opdrachtgever of derden, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de opdracht door Solution Afbouw Group in rekening gebrachte kosten (eenmaal de factuurwaarde, met uitzondering van de materiaalkosten). De aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot het schadebedrag welk door de verzekeringsmaatschappij maximaal wordt uitgekeerd.18.2 Solution Afbouw Group is in geen geval aansprakelijk, cq. voor vergoeding komt niet in aanmerking:18.2.1 Vermogensschade, zoals – docht niet beperkt tot – bedrijfsschade, gevolgschade, vertragingsschade en rente en/of winstderving;18.2.2 Opzichtschade, waaronder onder andere wordt verstaan schade die door of tijdens de uitvoering van het werk wordt toegebracht aan zaken waaraan wordt gewerkt of zaken die zich bevinden in de nabijheid van de plaats waar wordt gewerkt (wederpartij dient zich desgewenst tegen deze schade behoorlijk te verzekeren);18.2.3 Schade ontstaan door handelen of nalaten van wederpartij, Opdrachtgever en/of derden in strijd met door Solution Afbouw Group verstrekte instructies cq in strijd met de overeenkomst en de algemene voorwaarden;18.2.4 Schade als direct gevolg van door of namens wederpartij aan Solution Afbouw Group verstrekte onjuiste, onvolledige en/of ondeugdelijk informatie.18.2.5 Indien het voor Solution Afbouw Group ten tijde van het aangaan van de overeenkomst niet of niet tegen redelijke condities mogelijk is een verzekering af te sluiten tegen schade, of daarna tegen redelijke condities te verlengen;18.2.6 De verzekeraar niet tot uitkering van de betreffende schade overgaat;18.3 Indien het werk na oplevering gebreken vertoont waarvoor Solution Afbouw Group aansprakelijk is (gebleken), dient Solution Afbouw Group in de gelegenheid gesteld te worden om de gebreken binnen een redelijke termijn weg te nemen, onverminderd de aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van de gebrekkige oplevering, tenzij de kosten van herstel in geen verhouding zouden staan tot het belang van Opdrachtgever bij herstel in plaats van schadevergoeding.
18.4 Indien de (gevolgen) van een ondeugdelijke uitvoering van het werk te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van zaken afkomstig van Opdrachtgever, komen de gevolgen voor rekening van Opdrachtgever, tenzij Solution Afbouw Group zijn waarschuwingsplicht heeft geschonden of anderszins met betrekking tot deze gebreken in deskundigheid of zorgvuldigheid te kort is geschoten.18.5 Ook is opdrachtgever aansprakelijk voor schade aan het werk als gevolg van door hem of in zijn opdracht door derden uitgevoerde werkzaamheden of verrichte leveringen.18.6 Opdrachtgever is voorts aansprakelijk voor verlies en/of diefstal van schade aan de zaken, gereedschappen, machines, materialen en meer die Solution Afbouw Group in het kader van de uitvoering van de overeenkomst tijdens de uitvoering van de werkzaamheden bij Opdrachtgever heeft gebruikt en/of opgeslagen, waaronder tevens wordt begrepen schade ontstaan door onvolkomenheden, mankementen en meer op de werklocatie.18.7 Indien na de totstandkoming van de overeenkomst blijkt dat het bouwterrein of het werk verontreinigd is, of er komen uit het werk verontreinigde bouwmaterialen, is Opdrachtgever aansprakelijk voor de daaruit voor de uitvoering van het werk voortvloeiende gevolgen.18.8 Solution Afbouw Group is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte websites.18.9 Solution Afbouw Group is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.18.10 Solution Afbouw Group staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Solution Afbouw Group verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.18.11 Schade als gevolg van het werken van natuurproducten, zoals het krimpen en uitzetten van hout, leidt niet tot aansprakelijkheid van Solution Afbouw Group, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Herstel van schade als gevolg van het werken van gebruikte materialen geldt als meerwerk.18.12 Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van Solution Afbouw Group vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Solution Afbouw Group binnen een halfjaar nadat Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert.Artikel 19 – Verantwoordelijkheid voor voorwaarden bij zonnepanelen19.1 De Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het naleven van alle voorwaarden en vereisten die door hun verzekeraar worden gesteld met betrekking tot de installatie van zonnepanelen, waaronder, maar niet beperkt tot, het uitvoeren van een constructieberekening.19.2 Solution Afbouw Group is niet verplicht om te voldoen aan de voorwaarden gesteld door de verzekeraar van de Opdrachtgever en is niet aansprakelijk voor het niet voldoen aan dergelijke voorwaarden door de Opdrachtgever.19.3 Eventuele gevolgen, schades of kosten voortvloeiend uit het niet voldoen aan de voorwaarden van de verzekeraar door de Opdrachtgever, zijn volledig voor rekening en risico van de Opdrachtgever. Solution Afbouw Group kan hier niet voor aansprakelijk worden gesteld.Artikel 20 – Geheimhouding20.1 Solution Afbouw Group en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht of waarvan men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat.20.2 Indien Solution Afbouw Group op grond van een wettelijke bepalingen of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en Solution Afbouw Group zich niet kan beroepen op een
verschoningsrecht, is Solution Afbouw Group niet gehouden tot enige schadevergoeding en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst.20.3 De geheimhoudingsverplichting leggen Solution Afbouw Group en Opdrachtgever ook de door hen in te schakelen derden op.Artikel 21 – Vrijwaring en juistheid van informatie21.1 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden die hij aan Solution Afbouw Group verstrekt in het kader van een opdracht. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk. Alle schade die Opdrachtgever lijdt ten gevolge van door hem verstrekte informatie en gegevens komt voor zijn rekening en risico.21.2 Opdrachtgever vrijwaart Solution Afbouw Group voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de opdracht cq. overeenkomst gebruikt kunnen worden.21.3 Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Solution Afbouw Group verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.Artikel 22 – Intellectuele eigendomsrechten22.1 Alle IE-rechten en auteursrechten van Solution Afbouw Group (inhoudende maar niet beperkt tot alle krachtens de overeenkomst ontwikkelde, dan wel ter beschikking gestelde tekeningen, ontwerpen, modellen, voorbereidend materiaal, berekeningen en rapporten en meer) berusten bij Solution Afbouw Group en worden niet overgedragen aan Opdrachtgever.22.2 Opdrachtgever verkrijgt slechts de gebruiksrechten en bevoegdheden die hij uitdrukkelijk bij de overeenkomst heeft verkregen.22.3 Het is Opdrachtgever verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrecht van Solution Afbouw Group rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de overeenkomst.Artikel 23 – Klachten23.1 Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de service of producten van Solution Afbouw Group, of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is Opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 2 weken na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft gelijk, te melden. Klachten kunnen worden gemeld via of via het contactformulier op de website, met als onderwerp: Klacht.23.2 De klacht moet door Opdrachtgever voldoende onderbouw en/of toegelicht zijn, wil Solution Afbouw Group de klacht in behandeling kunnen nemen.23.3 Solution Afbouw Group zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht, inhoudelijk reageren op de klacht.23.4 Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Artikel 24 – Toepasselijk recht24.1 Op de rechtsverhouding tussen Solution Afbouw Group en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) is uitdrukkelijk uitgesloten.24.2 Solution Afbouw Group kan deze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen.24.3 Alle geschillen ontstaan door of naar aanleiding van de overeenkomst tussen Solution Afbouw Group en Opdrachtgever, worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Midden- Nederland, tenzij bepalingen van dwingend recht anders bepalen.Artikel 25 – Algemene gegevens Solution Afbouw GroupHieronder een overzicht van de algemene gegevens van Solution Afbouw Group B.V. Bezoekadres:Naam: Solution Afbouw Group B.V.
Adres: Assemblageweg 18 Postcode: 8304 BB Emmeloord Kvk: 84822090 Telefoonnummer: +31 88 008 905062023 Algemene Voorwaarden Solution Afbouw Group B.V.